අතුරුදන් වූවන් පිළිබඳ කාර්යාලයට එරෙහිව මහින්දගේ නිවේදනය, නීතියේ ආධිපත්යයට එරෙහි නග්න ප්රහාරයකි
‘අතුරුදහන් වූවන් පිළිබඳ කාර්යාලයක් ස්ථාපනය කිරීම සන්නද්ධ හමුදා පාවා දීමක් ය’ යනුවෙන් හිටපු ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ විසින් කරන ලද ප්රකාශය, හිටපු රාජ්ය නායකයෙකුට සහ රටේ ප්රධාන පෙළේ දේශපාලඥයෙකුට නොහොබිනා කතාවක් බව ‘ආසියානු මානව හිමිකම් කොමිසම’ කියා සිටි.
ගමේ මිනිහාගේ ප්රශ්නය අධිපති මාධ්ය ධාරවක් තුලට ගෙන බරපතල ලෙස සාකච්ඡා කිරීම යුගයේ අහම්බයකි. වෙළඳපොළේ විකිණිය හැකි කුණු රසැති සිදුවීමක් හැර ගමේ ප්රශ්නය, ඒ ප්රශ්නයේ ගැඹුරෙන්ම අධිපති මාධ්ය ධාරාවට ගොචර වන්නේ නැත. සිරස ගම්මැද්ද ඒ අනුව සුවිශේෂී තැනකි.
එකම පන්තියේ අපි ගල් ගැසිය යුත්තේ කාටද?‘‘ – යාපනය සරසවියෙන් ලියුමක්
යාපනය සරසවියේ සිසුන් දෙපිරිසක් අතර ඇති වූ ගැටුම සම්බන්ධයෙන් එම විශ්ව විද්යාලයයේ දෙවැනි වසර සිසුවකු සිය සගයන් ආමන්ත්රණය කරමින් විවෘත ලිපියක් පළ කර තිබේ. එම ලිපියේ සිංහල පරිවර්ථනය පහත දැක්වේ.
ඔයා දයලෙක්තිකය ඉගෙන ගන්න...නාමල් බේබිගේ ලියුමට උත්තරයක්
නාමල් බේබි,
ඔයාගේ ලියුම දැක්කා. ඒ නිසාම ලියන්න හිතුනා.
ඉස්ලාම් දහම ප්රතිසංස්කරණය කිරීම පටන් ගත යුත්තේ කොතැනින්ද? - අමීර් අලී
ඉස්ලාම් යන වදන වටා ගෙතී ඇති ව්යාකූලතා තිබියේ වී නමුත්, ඉස්ලාම් දහම ප්රතිසංස්කරණය සඳහා වන ඉල්ලීම අද ඊයේ ගොඩනැගුණු අලුත් දෙයක් නොවේ. මුස්ලිම් සමාජයන් පාලනය කිරීම සඳහා අරමුණු කොට, කුරානයෙන් සහ මහම්මද්තුමාගේ සම්ප්රදායයන්ගෙන් සපයා ගැනෙන ඇතැම් ප්රතිපදා, නූතනත්වය සහ අදාළ සමාජ පරිවර්තනයන් සමග නොගැළපෙන හැම විටකම මුස්ලිම් විද්වතුන් සහ ක්රියාධරයන් කවදත් ප්රතිසංස්කරණයන් වෙනුවෙන් හඬ නගා තිබේ.
පුද්ගලයෙකුට අපහාස කිරීමේ ම්ලේච්ඡතම ආකාරය වන්නේ ඔහුගේ පුද්ගල බද්ධ ශාරීරික ආබාධ හෝ අවයවයන්ගේ අවර්ධිත තත්වයන් සම්බන්ධ කොට අපහාස කිරීමය.
ටිම්රාන් කීර්ති - වැඩවසම් ප්රභා රශ්මිය හා ධනේශ්වර උභතෝකොටිකය
ටිම්රාන් කීර්ති නම් වූ ප්රතිභා සම්පන්න නිර්මාණශීලී කවියා පසුගිය වර්ෂය වෙනුවෙන් පවත්වන ලද සාහිත්ය තරඟයෙන් හොඳම කවියා ලෙස පිදුම් ලබා ඇති බව විවිධ මාධ්ය ඔස්සේ දැන ගන්නට ලැබිණි. එම අවස්ථාවත් සමඟම නිර්මාණ කරුවා සහ පුද්ගලික ජීවිතය අතර ඇති සම්බන්ධය රාජ්යයට ගැටගසමින් පවත්නා සමාජ විෂමතාව පෙන්නුම් කර ඇත්තේ ලංකාවාවෙහි සාම්ප්රධායික ව්යුහයේ ඇති අඩු පාඩුවක් ලෙසය. එනම් රාජ්ය සම්මානයෙන් පිදුම් ලබන පුද්ගලයෙකුට රජය නිසි සැලකීම කළ යුතුය යන ඉල්ලීම හෝ චෝදනාව නැගීමෙන්ය.
අප රටේ විවිධ වර්ගයේ සුනඛයෝ සිටිති. අතීතයේදී බොහෝ නිවෙස්වල කිසිදු වර්ගයකට අයත් නැති බය සැළකෙන සුනඛයන් සිටිය ද වර්තමානයේ බොහෝ දෙනෙක් වර්ගයක්, පෙළපතක් (pedigree) සහිත ‛උසස්’ යැයි සැළකෙන සුනඛ වර්ග සුරතලයට ඇති දැඩි කරන්නට පුරුදුව සිටින බැව් පෙනේ. බොහෝ දෙනෙක් සාමාන්යයෙන් එදිනෙදා මග තොට දකින සුනඛයන් සැළකිල්ලකට ගන්නේම නැත.