රංග බණ්ඩාරනායක අප සැම හඳුනන්නේ ජාතික රූපවාහිනියේ ප්‍රවීණ වැඩසටහන් නිෂ්පාදකවරයෙක්, ටෙලිනාට්‍ය, අධ්‍යක්ෂකවරයෙක් ලෙසයි. ඔහු නිර්මාණයට දායක වූ ‘සිත නිවන කතා’ වැනි ඒකාංගික ටෙලි නිර්මාණ අදටත් ප්‍රේක්ෂකයන් අතර කතා බහට ලක්වෙනවා. මේ දිනවල රංග ගැන කවුරුත් යළිත් වරක් කතා බහ කරන්නේ ඔහුගේ අලුත් ම ටෙලි නිර්මාණය වන ‘භවාන්තර’, ජාතික රූපවාහිනිය ඔස්සේ විකාශය වීම නිසයි. රංග සමඟ යෙදෙන මේ කතා බහ ද පෙළ ගැසෙනුයේ ඔහුගේ නවතම ටෙලිනාට්‍ය නිර්මාණය වෙනුවෙනි.

1969 වසරේ තිරගත වූ “දැන් මතක ද” චිත්‍රපටයේ ඇතුළත් වූ “හිස් ටින් එකක් වාගෙයි අපේ මේ ජීවිතේ” ගීතය එදාට වඩා අද ජනප්‍රිය ගීතයක් බවට පත් වී ඇති අයුරු ගීතලෝලී කාටත් නොරහසකි. මේ දිනවල සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ වැඩිම අවධානයට ලක් වී ඇති මෙම ගීතය දැන් ringing tone සඳහා ද යොදා ගෙන තිබෙන බව දැනගන්නට ලැබී ඇත.

ප්‍රවීණ චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂ ධර්මරසේන පතිරාජයන් දිගු නිහැඬියාවකට පසු නැවතත් සිනමා අධ්‍යක්ෂවරයෙක් ලෙස සක්‍රීය වී ඇත. සිනමාවේ දැඩි අර්බුදකාරී පසුබිමක ඔවුන් මුහුණ දෙන අපහසුතාවයන් සමස්ත කලාවේ පරිහානිය සහ කලාකරුවාගේ භූමිකාව පිළිබඳ පතිරා‍ජයන් දැක්වූ අදහස් කිහිපයක් මෙසේය.

තම ජිවිතයේ යථාර්ථය සඟවා ගනිමින් ජීවත් වෙන කෙටි කාලයේදී තම සිතැඟි සියල්ල කෙසේ හෝ සපුරා ගැනීමට වෙර දැරු ‘අනිත්‍යා‘ හි දඩබ්බර කෞෂිත් සොරු රැළක් හා එක්ව තම පියාගේම මුදල් කොල්ල කන්නට මෙහෙයවන ‘කොස්තාපල් පුඤ්ඤසෝම‘ හි ශානිකාත් සිනමාවේ අපට හමු වූ එකිනෙකට වෙනස් චරිත ‍දෙකකි.

  • තිබෙන සමාජ දේශපාලන වාතාවරණයේ උණුසුම ඔබට දැනෙන්නේ කොහොමද?

අද රටේ වෙන අපරාධ සංඛ්‍යාත්මකව ඉහළ නැගලා. හැබැයි අනිත් රටවල් එක්ක බලද්දි අපේ රටේ ආගමට තිබෙන යොමුව අති විශාලයි. බෝධි පූජා, පල්ලිවල යාඥා හැම ආගමක්ම පිළිවෙත් මහ ඉහළින් කරනවා. මෙහෙම වෙද්දිත් අරහෙම වෙන්නෙ මොකද කියන එක තමයි ප‍්‍රශ්ණේ. මෙච්චර මිනිස්සු ආගමට නැඹුරු නම් රට පින්බිමක් මිස අපරාධ පුරවරයක් වෙන්න විදිහක් නෑනේ. ආගම් ව්‍යවස්ථාවලට දාගත්ත හැම රටකටම වුණේ ඕකයි. ව්‍යවස්ථාවලට ආගම් ඕන නෑ. පිට රටවල ඉස්කෝලවල ආගම් උගන්වන්නේ නෑ. ඒක තමාගේ පෞද්ගලික දෙයක්.


රටේ නීතිය ස්ථාපිත කරනවා නම් ධර්මිෂ්ඨ සමාජයක් ඉබේම ගොඩ නැගෙනවා. අද තියෙන්නේ නිතියට බය නැති කම. කුඩු අල්ලන එකේ කෙළවරක් නෑ. කොච්චර ඇල්ලූවත් ආයෙ කුඩු ගේන එකේ අඩුවකුත් නෑ. ඇයි නීතියට බය නෑනේ. නීතියට බය නැත්තේ මේවා පිටිපස්සේ ඉන්නේ දේශපාලනඥයන් නිසා.

 

  • අල්ලස් හෝ දුෂණ විමර්ශණ කොමිෂන් සභාවේ ක‍්‍රියා පටිපාටිය ගැන සෑහීමකට පත් වෙන්න පුළුවන්ද?

අල්ලස් හෝ දුෂණ කොමිෂන් සභා විමර්ශන සභාවේ තත්ත්වයත් හරිම කණගාටුයි. දැන් වෙලා තියෙන්නේ බඩුත් හාමුදුරුවන්ගේ නඩුත් හාමුදුරුවන්ගේ වගේ වැඩක්නේ. හැබැයි නීතියෙන් ගැලවුණාට ස්වභාව ධර්මයා විසින් නිර්මාණය කරන හැලහැප්පිලිවලින් බේරෙන්න බෑ. බෞද්ධ දර්ශණය අනුව නීතියෙන් දඬුවම් නැති වුණාට සොබා දහම දඬුවම් දෙනවා.

එක ප‍්‍රබල ඇමතිවරයෙක් පන්සලකට හරියට උදව් කළා. සාමාන්‍ය තත්ත්වයක හිටපු මේ ඇමතිවරයා බලාගෙන ඉද්දි කෝටිපතියෙක් වුණා. කෝටිපතියෙක් වුණාට පස්සේ එයා දානපතියෙක් වුණා. දානපතියා පන්සලට සල්ලි දුන්නම පන්සලේ හාමුදුරුවෝ කියනවා මේ පින ඇතිලූ බුදු වෙන්ට. ඒ කියන්නේ සල්ලි තියෙනවා නම් බුදු වෙන්ට පුළුවන්. සල්ලි එන්නේ කොහෙන්ද කියන එක අදාළ නෑ. අද ඇතැම් හාමුදුරුවරු පවා ඒ ගාණට පිරිහිලා. එක් දේශපාලනඥයකු සිය වැනි කන්‍යාවද කොහෙද දුෂණය කිරීමේ නිමිත්තෙන් පාටි දාද්දී වැඬේ පත්තු වුණා. නඩු යනවා. හැබැයි දඬුවම්…….

 

  • විපක්ෂයේ ඇතැම් දේශපාලනඥයන් ඇතුළු යම් පාර්ශ්ව කියනවා රට යන අත හරි නෑ කියලා. ඔබ ඊට එකඟද?

අනිවාර්යයෙන්ම හරි නෑ…… නීතිය මොන ජගතට වුණත් එක හා සමාන විය යුතුයි. මේක හරි පුදුම රටක් නේ. කරන්ට ඕනෑ අමන වැඩ ඔක්කොම කර කර වෙන රටවල් වල සදාචාරයක් නෑ කියනවා. අම්මා පුතාව මරණවා. අම්මාගේ අනියම් සම්බන්ධය සැමියාට අහු වෙයි කියලා. තාත්තා තමන්ගේ දුවට ඉන්න දෙන්නේ නෑ අතවර කරනවා. ඒ වගේ සිද්ධි මේ රටේ අනන්තයි අප‍්‍රමාණයි. මේක කිසිම පිනක් නැති ජන සමාජයක්. මෙහෙම වෙලා තියෙන්නේ පව්කාරකම හින්දා.

 

 

  • ඒ පව්කාරකම පාලන තන්ත‍්‍රය මෙහෙයවන පාලකයන්ගේද? රටේ ජීවත් වෙන මිනිස්සුන්ගේද?


ආගම ඉස්සරහට දාගෙන අන්තවාදිකම් මේ රටේ හැම ආගමක්ම කළා. මම උපතින් බෞද්ධයෙක් නොවුණාට බෞද්ධාගමට මම හුඟාක් ගරු කරනවා. ඒ බෞද්ධ දර්ශණය තරම් යථාර්ථය ගැන කිසිම ආගමක කතා කරලා නැති නිසා. හේතුව සහ ඵලය ගැන හරිම තාර්කිකව බෞද්ධාගම කරුණු ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා.

ඒත් මිනිස්සුන්ට ඒ දර්ශණය ගැන අවබෝධයක් නෑ. පාලකයන්ටත් නෑ. පුදුම ආත්මාර්ථකාමී බවක් පාලකයන් තුළ වගේම ජනතාව තුළත් තියෙන්නේ. බුදුන් වහන්සේට ජාතියක්, කුලයක් තිබුණේ නෑ. උන් වහන්සේ කීවේ මනුෂ්‍යත්වය ගැන. සියලූ සත්වයෝ නිදුක් වෙත්වා මිසක් සියලූ සිංහලයෝ නිදුක් වෙත්වා කියලා බුදුන් වහන්සේ කීවේ නෑ. ධර්මයේ අවසානය ආදරය. ආදරයක් නැති කිසිම දේක ධර්මයක් නෑ.

 

  • අද සමාජය පිරිහිලා පිරිහිලා ගිහින් ඉදිරියේ දී මොන වගේ විනාශයක් වෙයිද කියන්න බැහැ.

විපක්ෂයට හරි කොන්දක් නැති කමත් මේ පිරිහීමට එක් හේතුවක්ද?

 

  • පිනක් නැති රටකට හොඳ විපක්ෂයක් ඇති වෙන්නෙ කොහොමද?

ආණ්ඩුව බලයට ගේන්න බොහොම මහන්සි වෙලා දර දිය ඇද්ද කලාකාරයෝ පිරිසක් හිටියනේ. දැන් මේ කලාකරුවන්ට මොකද වෙලා තියෙන්නේ?

කලාකරුවෝ කියන කොට්ඨාසය බහුතරය ඉතාම අසරණයි. හුඟාක් අයට ජීවත් වෙන්න ක‍්‍රමයක් නෑ. ආණ්ඩුවට බොහෝම ලෙන්ගතුව ඉන්න අය බලන්නේ ඊයෙට වඩා අද ජීවිතය ලස්සන කර ගන්න විදිහක්. ඒ කිව්වෙ හොඳ වාහනයක්. ගෙයක් ගන්න විදියක්. තව කට්ටියක් ඉන්නවා කලාකරුවෝ දැන් ඉන්න තත්ත්වයට වඩා වැඩි තත්ත්වයකට එන්න ආසාවටත් රජයත් එක්ක කුළුපග වෙනවා. උදාහරණයක් කීවොත් තියෙන්නේ මරුටියක් නම් ටොයෝටා එකක් ගන්න ආසාවට. තණ්හාව වැඩි වුණාමත් හරි ප‍්‍රශ්ණනේ.

 

 

  • ඔබ ඉන්නේ කොයි වගේ ස්ථාවරයකද? ආණ්ඩුවත් එක්කද නැත්නම්?

මම රාජ්‍ය විරෝධියෙක් සහ දේශද්‍රෝහියෙක් විදිහටයි ආණ්ඩුව දකින්නේ.

 

 

  • ඇයි ඒ?

මම ඝෘජුව කතා කරන හින්දම ආණ්ඩුව හිතනවා සුනිල් පෙරේරා අන්තවාදී යූ.එන්.පී. කාරයෙක් කියලා. ඒත් කිසිසේත්ම එහෙම නෑ. මම 94 ඡන්දය දුන්නෙත් චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායකට. ඒ එ.ජා.ප. ය ඒ වෙද්දී ක‍්‍රියා කරපු පිළිවෙත හරි නැති නිසා වෙනසක් බලාපොරොත්තුවෙන්. මොන ආණ්ඩුව ආවත් දෙයියනේ කියලා මට නම් ජිවත් වෙන්න විදිහක් තියෙනවා. ඒත් රටට වෙනසක් අවශ්‍යයිනේ. එදා ආණ්ඩුවට කොඩිය වැනුවනම් මටත් ඉතින් මීට වඩා ගැම්මෙන් ඉන්න තිබුණා. ඒ වුණත් මම ඔය කොඩි වනන්න හෝ ලෙන්ගතුකම් පාන්න යන්නේ නෑනේ.

 

 

  • ජනාධිපතිතුමා උපන් දිනයට සුභ පතන්නේ එහෙම නැද්ද?

සුභ පතනවා.

 

 

  • බ්‍රේක් නැතිව කතා කරන්න ගියාම වැඩ වරදිනවලූ. කට හින්දා ඔබටත් තර්ජන, ගර්ජන බලපෑම් එල්ල වෙලා නැද්ද?

තමන්ට ජීවත් වෙන්ට ප‍්‍රශ්ණයක් නැති වෙච්ච පළියට රටේ ප‍්‍රශ්ණ දැක දැක කට අරින්න ඕනෑ තැන් දැක දැක කට වහගෙන ඉන්නවා නම් ඒක මහ කුහක ආත්මාර්ථකාමීකමක්. මගේ නෝනා මට හැම වෙලේම අවවාද කරනවා කට පියාගෙන ඉන්න. කතා කරලා කරදර ඇති කර ගන්න එපා කියලා. ඒත් මට එහෙම පුරුද්දක් නෑ. මට හොඳයි කියලා මම කට වහගෙන ඉන්නවා නම් ඒක ආත්මාර්ථකාමී කැතම කැත පුරුද්දක්. වැරැද්ද දුටු තැන ඒ වෙනුවෙන් කතා කරන්න ඕනෑ. මට ප‍්‍රශ්ණයක් වුණාම අනිත් අය කියයි ඕකගේ කට හින්දා තමා ඕකා නැති වුණේ කියලා. ඒත් මම කතා කළ යුතු තැනදී කතා කළ යුතු දේට කතා කරනවා.

 

 

  • කට වහගෙන ආණ්ඩුවට හේත්තු වුණා නම් සැපම තමයි කියලා ඔබට හිතෙන්නේ නැද්ද?

සුනිල් පෙරේරා අපේ එකානේ කියලා මට වැඩක් දුන්නොත් මට හිතෙන්නේ ඒක මට මහා මදි කමක්. හැකියාවට යමක් හම්බ වුණොත් මට සංතෝෂයි. යාළුකමට යමක් ලැබෙනවට මම කැමති නෑ. පව් බං සුනිල් අයියා දැන් නාකියානේ…… ඔන්න ෂෝ එකක් තියෙනවා නම් ඌවත් දාපන් අන්න එහෙම කියලා මට වැඩ දෙනවා නම් මට ඒක මදි කමක්. මට නොහැකි නම් මම එළියට යන්න ඕනෑ. ඒත් මට තාම හැකියි.

 

 

  • ඔබ තාම තරුණයි?

වයසට ගියාට හිතින් තාම තරුණයි. මම හදවතින් වයසට නොයන මනුස්සයෙක්. හැට පැන්නත් තාම උඩ පනින්න නටන්න පුළුවන්. කොණ්ඩ රැවුළ ඩයි කළාම මූණ බලන්න බැරි කමක් නෑ.

 

 

  • මේ රජය සංගීත ක්‍ෂේත‍්‍රය වෙනුවෙන් යමක් කරලා තියෙනවද?

මම හිතන්නේ නෑ කිසිම රජයක් එහෙම දෙයක් කරලා ඇතැයි කියලා. සංගීත ක්‍ෂේත‍්‍රයෙත් හරියට අංජබජල්. හොර සී.ඞී. ගහන විකුණන ඒවායි. අනිත් එක එහෙම එක ක්‍ෂේත‍්‍රයක් හදනවා කියලා හදන්නත් බෑ. පොදුවේ උඩ සිට සියල්ල හොඳින් හැදීගෙන එනවා නම් සියලූ ක්‍ෂේත‍්‍ර ලස්සනට හැදෙයි. හැබැයි සංගීත ක්‍ෂේත‍්‍රයේ හැදුණ උදවිය ඉන්නවා ආණ්ඩුව නිසා. රජය නිසා හැදුණ සංගීතකාරයෝ ඉන්නවා. ඒක ඉතින් ඒ ගොල්ලන්ගේ කැමැත්ත. රජය හරියට තමන්ගේ සාක්කුවෙන් දෙනවා වගේ කලාකරුවන්ට ගෙවල් හදලා දෙනවා. ඒවා ජනතාවගේ සල්ලි. හැබැයි දෙන්නේ තමන්ගේ අතින් දෙනවා වගේ.

 

 

  • රනිල් වික‍්‍රමසිංහ මහතා බලයේ සිටි කාලයේ ඔබට විශේෂ වරප‍්‍රසාද ලැබුණේ නැද්ද?

මම රනිල් වික‍්‍රමසිංහගෙන් අල්පෙනෙත්තක්වත් අරගෙන නෑ.

 

 

  • රනිල් වික‍්‍රමසිංහ ඔබ සමඟ හිතවත්ද?

හිතවත්කමක් දැනටත් තියෙනවා.

 

 

  • ඔබ දේශපාලන වේදිකාවල සිංදු කියන්නේ නැද්ද?

පේ‍්‍රමදාස මහත්තයා මැරුණු දවසේ මම ඒ දේශපාලන වේදිකාවේ සිංදු කියන්න හිටියා. එදායින් පස්සේ මම හිතුවා ආයේ කවදාවත් මම දේශපාලන වේදිකාවක සිංදු කියන්නේ නෑ කියලා. මට දේශපාලන වේදිකාවල සිංදු කියන්න ආණ්ඩු පක්ෂය වගේම විපක්ෂයත් කතා කරනවා. මම එතකොට කියනවා ඇමතිතුමා දේශපාලන වේදිකාවට නම් එන්න බෑ මම ඔබතුමාගේ උපන් දින උත්සවයට නම් ඇවිත් සිංදු කියන්නම් කියලා. ප‍්‍රතිපත්තියක් හැටියට ජිප්සීස්ලා දේශපාලන වේදිකාවලට සිංදු කියන්න එන්නේ නෑ. නැත්නම් දකින මනුස්සයො හිතන්නෙත් අන්න අරයා කඬේට ගිහින් කියලා. දේශපාලනයට ගෑවුණ කලාකරුවන් ගැන සාමාන්‍ය මිනිසුන්ට තියෙන අර්ථකථනය පිළිකුල් සහගතයි.

 

 

  • සුනිල් පෙරේරාට දේශපාලනය ගැළපෙන්නේ නැද්ද?

කොහෙත්ම ගැළපෙන්නේ නෑ.

 

 

  • ඔබේ දැක්ම අනුව ලංකාවේ ඉන්නෙ කොහොම මිනිස්සුද?

කිසි සේත්ම පිළිවෙළක් නැති තමන්ගේ බඩ ගින්න නැති වෙනව නම් අනිත් ඕනෑ දෙයකට කෙළ වෙලා ගියා දෙන් කියා හිතන මිනිස්සු බහුතරයක් තමා මේ රටේ ඉන්නේ.

 

 

  • ඔබගේ පුතා සංගීතය තුළ යන ගමන ගැන සතුටක් තියෙනවද?

ඔව්. මම හරි ආසයි එයා එයාගේ අනන්‍යතාවක් තියාගෙන ඉන්නවට. මගේ සිංදු කීවේ නෑ එයා. මගේ පුතාගේ සිංදු ලියන්නෙත් එයා. තනුව නිර්මාණය කරන්නෙත් එයා. කියන්නෙත් එයා. එයාගේම අදහස්. මටත් ඒ සමහර ඒවා තේරෙන්නේ නෑ. ඒත් ඒක තමා තරුණ භාවය කියන්නේ. ඕකට මම ඇඟිල්ල ගහන්න ගියොත් වැඬේ වණ වෙනවා. ඒ හින්දා දෙයක් ඇහුවොත් කියලා දීලා මම මගේ පාඩුවේ ඉන්නවා. එයාට ඕනෑ දේ එයා කරපුදෙන්.

 

  • නෙළුම් පොකුණ රඟහල ගැන මොකද හිතෙන්නේ?

ආණ්ඩුවේ පාක්ෂික කලාකරුවන්ට නෙළුම් පොකුණ හොඳයි. ඔබ මොන කොඩියද වනන්නේ කියන එක තමා ප‍්‍රශ්ණය. හරි පාට කොඩිය වැනුවොත් කතා කරලා ඕනෑ දෙයක් කර ගන්න පුළුවන්. නැත්නම් ලොකු මුදලක් ගෙවන්න ඕනෑ. මම ගිහිල්ලා ඉල්ලූවොත් සමහර විට නොළුම් පොකුණ නිකම්ම දෙයි. ඒත් මම ඒකට බයයි.

 

 

  • ලංකාවේ එහෙම වෙන්නේ නෑ ගීතය නිසා ප‍්‍රශ්ණ ඇති වුණේ නැද්ද?

උඩ ඉන්න දේශපාලනඥයින්ට වඩා වටේ ඉන්න හෙංචයියලා තමා පාට් දාන්නේ. ගහගන්න වගේ එන්නේ. ලොකු උදවියත් සමහර විට අකමැති ඇති.

මම සිංදුවක් කීවා. මේ රට ගැන අර්ථකථනයක් දෙනව නම් මට දෙන්න තියෙන්නේ ඒ සිංදුව විතරයි. පහසුවටත් ලේසියටත් සමහරු වැරදි කරනවා….. ඒ සිංදුව මම මැරිලා කාලයක් යනකම්ම මේ රටට ගැළපේවි කියලා මට හිතෙනවා.

තව එන්න තියෙන සිංදුවක් තියෙනවා.

ඔබගේ ජල්තර මගඩි
හොර දුෂණ ඕනෑම නීති
විරෝධී වැඩක් පහසු
මිලට කර ගන්නට ඕනෑමනම්
අපට කියන්න නෝ

ප්‍රොබ්ලම් ප‍්‍රයිවට් ලිමිටඞ්
ඉතාලි ප‍්‍රංශ ජපන් යන්නට
හදනවනම් වීසා ඕනෑම නම්
අපට කියන්න

මැලේසියන් ගුවන් යානේ
තවමත් කොහෙද නෑනේ
හොයා ගන්න ඕනෑම නම්
අපට කියන්න

දිනන්න මැර බලයෙන්
පාතාලයේ අයියලා ඕනෑම නම්
අපට කියන්න

අයියලා නැද්ද ඔහෙලට
අලියා වැටිලම නම් අලියට
පණ නැත්නම් සේලයින් ඕනෑම නම්
අපට කියන්න

පැරදුණ දුකට අලි – රනිල්
අදින වලි නවත්වන්න
ඕනෑම නම් අපට කියන්න
බොරු මොකටද ඇහුවේ
කරු – තොප්පිය වැටිලා නම්
අපිට කියන්න

අන්න ඒ වගේ තමා ඔය සිංදුව යන්නේ.

 

  • මීට කාලයකට ඉහත දී කොළඹ ප‍්‍රධාන පෙළේ පාසලක පැවැත් වූ සංගීත සංදර්ශණයක දී ඔබේ ගීතයකට නර්තනයේ යෙදුණ රංගන ශිල්පිණියන් අන්තිමට රෙදි ගළවාගෙන නටන තත්ත්වයකට පත් වුණා. මොකද්ද ඒ ඇත්ත කතාව?

නඩුව ඉවර වෙච්ච දාට ඇත්ත කතාව කියන්නම්. දැනට අවුරුදු 12 ක් තිස්සේ ඒ නඩුව අහනවා. කතාව ඇත්ත. ඒත් නඩුවක් යන නිසා මීට වඩා කතා කරන්න බෑ.

 

 

  • ඔබේ බිරිය ඔය සිද්ධියෙන් පසුව දැක්වුව ප‍්‍රතිචාරය කොහොම එකක්ද?

ඇය අවුල් වුණා. යම් යම් අවුල් ඇති වුණා. මම ඇයව කසාද බදිද්දී ඇයට අවුරුදු 15 යි. අවුරුදු 20 වෙද්දී ඇය දරුවන් හතර දෙනෙක්ගේ මවක්. ඇය ඉතාමත් හොඳ බිරියක්. මම වෙනුවෙන් හුඟාක් දේවල් ඉවසා දරා ගත් කෙනෙක්.

(සංජීවිකා සමරතුංග -දේශය පුවත්පත)

Derana dream star” පස්වන අදියරේ සුපිරි තරුව ලෙස පසුගියදා අභිසෙස් ලැබුවේ ඇඹිලිපිටියේ එම්.ජී. ධනුෂ්ක යි. අවසාන තරගය පැවති දින වැඩසටහනේදී එම්.ජී. ව “චක්‍රවර්ති” ලෙස හැඳින්වීම හේතුවෙන් බයිලා චක්‍රවර්ති එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු ගායකයාණන් හට අපකීර්තියක්, අගෞරවයක් සිදු වී යයි සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ කතාබහක් ඇති වී ඇති අතර “සැබැවින්ම අපේ පියා (එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු) දශක ගණනාවක් රැගෙන ආ ‘චක්‍රවර්ති’ නාමය reality වැඩසටහනකින් ආ SMS තරුවකට දීලා අපේ පියාට කලා ලොවේ ඉන්න කුහකයින් පිරිසක් මේ කළේ අගෞරවයක්” යයි පවසමින් එම්.එස්. ගේ දරුවෝ ද සිය විරෝධය ප්‍රකාශ කරමින් සිටිති.


ඒ පිළිබඳව එම්.එස්. ගේ පුතෙකු වන සරත් ප්‍රනාන්දු කතාබහකට එක් වුණේ මෙසේ ය.

“අපේ පියාගේ වියෝ වීමෙන් පසුව මේ වනතුරුම එතුමාගේ නාමයට හානියක්, අගෞරවයක් වන අයුරින් සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ කිසිවෙකු හෝ මේ වගේ දෙයක් කරලා නැහැ. ඇත්ත වශයෙන්ම මේ දේ කරලා තියෙන්නේ අපගේ පියාගේ කීර්ති නාමයට ඊර්ෂ්‍යා කරන කුහක සිත් ඇති තමන් කලාකාරයින් යයි කියා ගන්නා තුට්ටු දෙකේ කලාකරුවන් පිරිසකගේ මෙහෙයවී‍මෙන් කියලයි අපට හිතෙන්නේ. සත්තකින්ම මෙය කුහකකමක්. අපගේ පියා වියෝ වීමෙන් පසුවත් ‘චක්‍රවර්ති’ නමින් හැඳින්වෙමින් ජනප්‍රියත්වයේ රැඳී සිටිමින් එතුමාගේ ගීත රැව් පිළිරැව් දී පවතිනවාට ඊර්ෂ්‍යා කළ ඔය තුට්ටු දෙකේ කුහක කලාකාර පිරිස මාන බලබලා උන්නේ ‘චක්‍රවර්ති’ යන ඔය වටිනා නාමය කාට හෝ දීලා නැතිකර දමන්නයි. ඔය SMS තරුව අපේ පියාගේ ගීත ගායනා කළ හින්දා එම කුහකයින් මේක අවස්ථාවක් කර ගත්තා ඔවුන්ගේ කුහක අරමුණ ඉටු කර ගන්න.”

 

  • ඔබේ පියාගේ නමට මෙම “චක්‍රවර්ති” නාමය එක් වූ අයුරු පවසනවා නම්..?

“අපේ පියා ‘චක්‍රවර්ති’ නාමය ලබා ගත්තේ ආවට ගියාවට නෙමේ. එතුමා ගීත ගායන කලාවට යොමුවෙලා, පුහුණුවීම් කරලා, වාද බයිලා ක්ෂේත්‍රයේ බලකණු සමඟ තරග කරලා, රන් සහ රිදී කුසලාන 159 ක් දිනා ගනිමින් ඉමහත් කැපවීමක් කරලා තමයි ඔය වටිනා නාමයෙන් පිදුම් ලැබුවේ. එමෙන්ම එතුමා භාෂා පහකින් ගීත ගායනා කළා. රසික ජනතාව ඉදිරියේ ප්‍රසිද්ධ වේදිකාවේ එවලේම දුන් මාතෘකාවට පද බැඳ ගායනා කර ‘චක්‍රවර්ති නාමය සඳහන් රන් බෝ කොළය කරුණාරත්න අබේසේකර කලාකරුවාණන්ගෙන් තමයි ලබා ගත්තේ. මෙම නාමය අපේ පියාට ලැබුණේ එතුමාගේ සුවිශේෂ දක්ෂතාව නිසා මිස ඔය අවිචාරවත් SMS නිසා නෙමේ. ‘චක්‍රවර්ති’ නාමය reality වැඩ සටහනකින් ආපු SMS තරුවකට දීම මෙම ගෞරවනීය නාමයට වගේම අපේ පියාටත්, එතුමාගේ දරුවන් වන අපටත්, එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු ගායකයාණන්ට ආදරය කරන එතුමාගේ ගීත වලට ප්‍රිය කරන රසික රසිකාවියන්ටත් කළ අගෞරවයක් ලෙසයි අපි සලකන්නේ.”

 

  • ඔබ පැහැදිලිවම පවසන්නේ ‘චක්‍රවර්ති’ ලෙස එම්.ජී. ව හැඳින්වීම හේතුවෙන් මෙම අගෞරවය සිදු වූ බව ද..?

“ඔව්. එම නිසා අපේ පවුලේ හැමෝමත්, සංගීත කලාව හොඳින් දන්නා කලාකරුවනුත්, අපේ පියාට ආදරය කරන රසික රසිකාවියනුත් දැඩි අපහසුතාවයකට පත් වුණා. ඒ අවස්ථාවේ සිට මෙතෙක් අපට දුරකථනයෙන්, facebook එකෙන්, e-mail වලින්, skype එකෙන් සහ හමුවීමෙන් අදහස් දක්වන එතෙර මෙතර සිටින රසික හිතවතුන්ගේ ප්‍රතිචාර වලින්ම අපට පැහැදිලිව දැනෙනවා ඔවුන් මොනතරම් නම් අපහසුතාවයකට පත් වීද ඉන්නේ කියන එක. ඔවුන් වත්, අපේ පවුලේ කිසිවෙකු වත් SMS තරුව සමඟ අමනාපයක් නැහැ. මොකද ඔහු නොවේනේ ‘චක්‍රවර්ති’ නාමය දමා ගත්තේ. පැහැදිලිවම මෙවැනි වටිනා නාමයක් ලබන්න තම ජීවිතය කැප කළ එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු නම් අග්‍රගණ්‍ය කලාකරුවාට මේ අගෞරවය කළේ අප මුලින් සඳහන් කළ අපේ පියාගේ ජනප්‍රියත්වය ඉවස දරා ගත නොහැකිව සිටින අර තුට්ටු දෙකේ කලාකාර කුහකයින් පිරිසයි. (“තොප්පිය හරි නම් දාගන්න” යයි උපහාස ස්වරයෙන් පවසා හිනැහෙමින්...) ඔවුන් මාන බලමින් උන්නේ කොයි යම් මොහොතක හෝ ‘බයිලා චක්‍රවර්ති එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු’ නාමය ඉදිරියට ගෙන එන එතුමන්ගේ දරු පරපුරට ප්‍රහාරයක් එල්ල කරන්නයි. මේ කළේ ඒ කුහක පහර දීමයි.”

 

  • එම්.ජී. ට ‘චක්‍රවර්ති’ නමින් හැඳින්වීම නොගැළපෙන බව ද ඔබ තවදුරටත් අදහස් කරන්නේ...?

“සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ කාට වුණත් ඒ දෙය පැහැදිලිවම තේරෙනවානේ. SMS reality වැඩසටහනින් අපේ පියාගේ ගී ගැයුවාට ඔය SMS ‘චක්‍රවර්ති නාමය කොහෙත්ම ගැළපෙන්නේ නැහැ. වෙනත් ගායන ශිල්පියෙකු අනුකරණය කරමින් අනුන්ගේ ගීත ගයමින් SMS වලින් ආව ඔහුට කොහොමද මේ වටිනා නාමය දෙන්නේ...? මෙය වැරැද්දක්. මීට අපේ පවුලේ බලවත් අප්‍රසාදය අපි පළ කරනවා.”

 

 

  • ඔබ ඇතුළු සහෝදරයින් විසින් ඊට පිළියම් ලෙසින් කිසියම් පියවරක් ගත යුතුයි නේද...?

“අපි විමසිල්ලෙන් ඉන්නවා. මොකද ඔය SMS තරුව පවසා තියෙනවානේ තරගයේදී අපේ පියාගේ ගීත ගායනා කළාට ඉන්පසුව ගායනා නොකරන බව. ශ්‍රී ලංකාවේ බයිලා චක්‍රවර්ති එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු කියන්නේ අපේ පියාට පමණයි. මේ ලොව පවතින තාක් කල් එය වෙනස් කරන්න කාටවත්ම බැහැ. මේ රටේ බුද්ධිමත් රසික ජනතාව දන්නවා - නියම බයිලා චක්‍රවර්තිගේ ගීත ගායනා කරන්න එතුමාගේ පුතුන් සහ සහෝදරයා (වෝල්ටර් ප්‍රනාන්දු) සිටින බව. මම මේ ප්‍රකාශය කරන්නේ අපේ පවුලේ හැමෝම වෙනුවෙනුයි. කුහකයින් පිරිසකගේ ඕනෑකමට ඔය මොන දේ කළත් ඒවාට අපි සැලෙන්නේ නැහැ. හැමදාටම අපේ පියා එම්.එස්. ප්‍රනාන්දුම ‘බයිලා චක්‍රවර්ති’ මිස අන් කිසිවෙකු චක්‍රවර්ති නොවේ. මේ අවස්ථාවේ අපව දැනුවත් කරමින් අප සමඟ රැඳි සිටින සියලුම රසික හිතවතුන්ට ස්තූතියි.”

(සිළුමිණ- රසඳුන)

මිලේච්ඡත්වය කරා සමාජය ඇදගෙන යන මේ ගමන ඇතුලේ විවිධ අන්තවාදී සංවිධාන නිර්මාණය වුණ බවත් එවැනි විවිධ බල සේනා හැදී වැඩුණේ පෝෂණය වුණේ මේ ආණ්ඩුවේ ඔඩොක්කුවේම බවත් සම අයිතිය ව්‍යාපාරයේ කැඳවුම්කරු රවීන්ද්‍ර මුදලිගේ පවසීය.

ශ්‍රී ලංකා නීතිඥ සංගමය විසින් අලූත්ගම සිදුවීමට පෙර සිටම ප‍්‍රකාශ කළා බොදු බලසේනාව සම්බන්ධයෙන් නීතිය කි‍්‍රයාත්මක කළ යුතුයි කියලා. අලූත්ගම සිදුවීමෙන් පසුවත් එය සිදුවෙලා නැහැ.

Page 7 of 8

Gossip

රනිල් ගේ ඥාති පුතා චණ්ඩියෙක් වෙලා ..රංගෙ ගේ පුතා රෝසි ගේ ඥාති දුවට ගහලා

රනිල් ගේ ඥාති පුතා චණ්ඩියෙක් වෙලා ..රංගෙ ගේ පුතා රෝසි ගේ ඥාති දුවට ගහලා

අගමැති රනිල් වික්‍රමසිංහගේ සොහොයුරෙකුගේ පුත්‍රයකු යැයි කියන වන තිස්ස නිර්මාන් වික්‍රමසිං...

කණමදය වගේ බී ගත්තු දයාසිරි, මාධ්‍යවේදීන් දෙදෙනෙකුට පහර දීලා

කණමදය වගේ බී ගත්තු දයාසිරි, මාධ්‍යවේදීන් දෙදෙනෙකුට පහර දීලා

ජාතික ක්‍රීඩා උලෙළල වාර්තා කිරීමට ක්‍රීඩා අමාත්‍යංශයෙම ආරාධනාව පිට කොළඹ සිට ගිය මාධ්&zwj...

දුල්මාගේ හැඩ වැඩ වලට ගයන්තත් කොර වෙයි.

දුල්මාගේ හැඩ වැඩ වලට ගයන්තත් කොර වෙයි.

ලංකා පුවත් ආයතනයේ පරිපාලන අධ්‍යක්ෂවරිය ලෙස තමන් විසින්ම සකසා ගත් තනතුරක සිට කටයුතු කරන දුල්මා කන...

මේ මල්ලි රනිල් එක්ක ඩීල්,  ඒ මල්ලි මෛත්‍රී එක්ක ඩීල්. අපි සීන් එකෙන් එළියේ - විමල්

මේ මල්ලි රනිල් එක්ක ඩීල්, ඒ මල්ලි මෛත්‍රී එක්ක ඩීල්. අපි සීන් එකෙන් එළියේ - විමල්

ශ්‍රීලනිප පාර්ලිමේන්තු මන්තී‍්‍ර කණ්ඩායමේ මහින්දවාදීන් පිරිසක් ජනාධිපතිවරයා හමුවීම "විමල...

අනං මනං

Connet With Us

       Google+